Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Didaktické a pedagogické myšlenky Pavly Moudré na pozadí trilogie Z dívčích let do plného života
Bečanová, Nikola ; Heczková, Libuše (vedoucí práce) ; Słowik, Olga (oponent)
Práce se zaměřuje na didaktické a pedagogické myšlenky Pavly Moudré, které interpretuje na pozadí trilogie Z dívčích let do plného života, cyklu vycházejícího mezi lety 1911 a 1936. Součástí práce je i širší kontext autorčiny tvorby a publicistické příspěvky orientované na výchovu dítěte a vzdělávání. V této oblasti se do vysoké míry projevuje charakter autorky jakožto pacifistky a spiritualistky, která klade důraz především na duchovní hodnoty. Důležitým prvkem v trilogii, o kterou se práce opírá, je autobiografičnost, díky které můžeme rekonstruovat autorčiny názory i životní zkušenosti. Autentičnost příběhu navozuje zvoleným typem vyprávění, který má blízko k formě deníkových zápisů dítěte, proti níž stojí vyzrálý, pečlivě volený jazyk, signalizující Moudré záměr zprostředkovat zkušenosti s odstupem a snahu o vytvoření prostoru pro vyslovení svých myšlenek. Pro své úvahy čerpá inspiraci z osobní zkušenosti, tedy prostředí domácího, ale je ovlivněna i děním evropským, ve kterém nové myšlenky a pojetí rezonují silněji. V této bakalářské práci jsou názory Pavly Moudré konfrontovány se soudobým didaktickým a pedagogickým pojetím a konvencemi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.